1399/09/15
برگزاری رویداد Disas-Tech ویژه صاحبان ایده در حوزه مدیریت بحران و سوانح طبیعی

برگزاری رویداد Disas-Tech ویژه صاحبان ایده در حوزه مدیریت بحران و سوانح طبیعی

مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی زیر نظر پژوهشکده سوانح طبیعی در نظر دارد به‌منظور تجاری‌سازی ایده‌های صاحبان ایده در حوزه مدیریت بحران و سوانح طبیعی، رویدادی با عنوان Disas-Tech برگزار نماید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور به نقل از روابط عمومی پژوهشکده سوانح طبیعی، رویداد Disas-Tech در راستای فراهم ساختن فرصتی جهت گردهمایی صاحبان ایده و متخصصین فعال در حوزه مدیریت بحران و سوانح، مسیر جدیدی برای تعامل مدیران، علاقه‌مندان و ایده‌پردازان در این حوزه و همکاری‌ ایشان جهت پیشبرد و به سرانجام رساندن پروژه‌ها ایجاد خواهد نمود.

مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی زیر نظر پژوهشکده سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان مجری این رویداد طی فراخوانی از صاحبان ایده که می‌خواهند ایده‌هایشان تجاری‌سازی گردد و با متخصصین این حوزه مشورت و همکاری داشته باشند و از سوی آن‌ها حمایت شوند، دعوت به عمل می‌آورد.

افراد و شرکت‌های مشغول (حقیقی یا حقوقی) در حوزه‌ سوانح در تمامی سطوح می‌توانند ایده‌های خود را به‌صورت رایگان به وب‌سایت مرکز رشد به نشانی https://tech.ndri.ac.ir ارسال نمایند.

از بین ایده‌های برگزیده پنج تیم در این مرکز مستقر خواهند گردید.

مزایای شرکت در رویداد Disas-Tech

شرکت در این رویداد دارای مزیت‌هایی ازجمله ارائه گواهینامه حضور و گواهی از کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی و اهدای جوایز نفیس به تیم‌های برتر می‌باشد.

سایر مزایای رویداد به شرح زیر است:

•    استقرار تیم‌های برتر در مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی؛
•    اهدای جوایز نفیس به 5 تیم برتر؛
•    بهره‌مندی از تسهیلات موضوعات آیین‌نامه‌های مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی؛
•    آشنایی با چهره‌های برتر کشوری در حوزه‌های مدیریت بحران و سوانح؛
•    بهره‌مندی از منتورها و مشاورین.

شرایط شرکت در رویداد

•    شرکت در این رقابت رایگان است؛

•    مخاطبین این رویداد، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان، متخصصین نهاد‌ها و سازمان‌های همکار، شرکت‌های نوپای نیازمند حمایت، صاحبان ایده، فعالان در عرصه صنعت می‌باشند؛

•    مخاطبین رویداد می‌توانند با متخصصین این حوزه ملاقات کرده و با آن‌ها مشورت و همکاری داشته باشند و از سوی آن‌ها حمایت شوند؛

•    این رویداد شامل سه محور اصلی مدیریت اضطرار (پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی) و شامل محورهای فرعی به شرح زیر است:
o    اسکان موقت و اضطراری؛
o    سوانح جاده‌ای؛
o    بازسازی پس از سانحه؛
o    تکنولوژی مصالح؛
o    امدادرسانی؛
o    ربات‌های نجاتگر؛
o    سامانه‌های اطلاع‌رسانی (اپلیکیشن‌ها و سایر پلتفرم‌ها)؛
o    پیش‌ساختگی در زمان سانحه؛
o    کوادکوپتر‌ها و پهبادها؛
o    و سایر موارد میان‌رشته‌ای.

•    افراد در این رویداد می‌توانند به‌صورت فردی و گروهی شرکت کنند.

•    پس از بررسی اولیه ایده‌های ارسالی توسط متخصصین حوزه مدیریت سوانح، فهرست ایده‌های منتخب در سایت مرکز اعلام گردیده و دعوتنامه‌ای جهت حضور در مرحله دوم رویداد به ایشان ارسال خواهد شد.

•    مرحله دوم این رویداد به‌صورت حضوری و در سه روز پیاپی، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. در این مرحله شرکت‌کنندگان با متخصصین حوزه سوانح و همچنین اساتید فعال در این حوزه ملاقات نموده که به کمک ایشان ایده‌های خود را تقویت و به واقعیت نزدیک می‌کنند.

فرآیند برگزاری رویداد

زمان برگزاری استارت‌آپ ویکند در بهمن ماه سال جاری است. طبق استاندارد برگزاری استارت‌آپ ویکند در ایران، این رویداد از روز چهارشنبه 1 بهمن آغاز می‌شود و در روز جمعه 3 بهمن ماه به پایان می‌رسد.

در این رویداد روند زیر را دنبال خواهیم کرد:

•    ثبت‌نام و ارسال ایده‌ها و پروپوزال‌ها به‌صورت اینترنتی بوده که با مراجعه به آدرس اینترنتی https://tech.ndri.ac.ir واقع در بخش رویداد‌ها در وب‌سایت مذکور قابل انجام است.

* داوری مرحله اول به‌صورت مجازی صورت خواهد گرفت و مرحله نهایی رویداد از بین گروه‌های منتخب و راه‌یافته به مرحله بعد به‌صورت حضوری خواهد بود.

•    روز اول (چهارشنبه): شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را مطرح خواهند کرد. به هر صاحب ایده 60 ثانیه فرصت خواهد داده شد تا ایده خود را شرح دهد. از بین ایده‌های مطرح‌شده 10 ‌‌ایده با رأی حاضران به‌عنوان ایده‌های برتر و قابل اجرا انتخاب می‌گردد. (شرکت‌کنندگان هم می‌توانند صاحب ایده باشند و هم نباشند.)

•    روز دوم (پنج‌شنبه): ایده‌های منتخب شروع به تیم‌سازی نموده و طبق برنامه زمانی توسط مربیان (منتورها) کارگاه‌هایی شامل آشنایی با بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، کارگاه کمینه محصول قابل ارائه (MVP)، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری‌یابی و نحوه تولید محصول یا خدمات اولیه و حداقلی را در جهت پیشبرد و اجرایی کردن ایده سپری می‌کنند.

•    روز سوم (جمعه): گروه‌ها تلاش‌ خواهند نمود نمونه اولیه محصول یا خدمات خود را تولید نموده و آن را جهت ارائه در حضور داوران آماده نمایند.

•    عصر روز جمعه: زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است؛ به‌طوری‌که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهند، افرادی که به‌عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و سایر موارد ضروری از طرح خود دفاع می‌کنند.

در نهایت پنج تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند.

مربیان این رویداد چه کسانی هستند؟

متخصصین و داوران این رویداد از مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با موضوع این رویداد نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت بحران کشور، پژوهشکده سوانح طبیعی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سایر سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران خواهند بود.

معیارهای داوری

معیارهای داوری ایده‌ها شامل موارد زیر است:

•    ارتباط ایده با زمینه‌های فعالیتی مرکز؛
•    سطح خلاقیت، ابتکار، بداعت و نوآوری؛
•    قابلیت تجاری‌سازی و ظرفیت لازم جهت سرمایه‌گذاری؛
•    متناسب با تقاضای بازار کسب‌وکار.

مهلت ارسال آثار

•    6 دی 1399

جدول زمان‌بندی برگزار رویداد به شرح زیر است:(پیوست خبر)
 

برای شرکت در این رویداد لازم است است ایده‌های خود را در قسمت رویداد‌های مرکز رشد واحد‌های فناور سوانح طبیعی در قسمت ثبت‌نام در رویداد ارسال کنید.

راه‌های ارتباط با مرکز

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری رویداد و پیگیری ثبت‌نام در رویداد از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان مرکز ارتباط حاصل فرمایید:

نشانی: تهران، خیابان شهید مرتضی فیاضی (فرشته سابق)، خیابان شبدیز، شماره 9
تلفن تماس: 5-22633070-021
ایمیل: tech.ndri@gmail.com و info@tech.ndri.ac.ir
 

گالری تصاویر


شناسه خبر : 3385
امتیاز شما برای این خبر: